lauantai 14. tammikuuta 2012

Kirpparilöytö ja pikkuinen ompelu

Tällaisen ihanan, varmaankin aika vanhan rasian löysin tänään kirpparilta.



Ihanat pikkuenkelit <3
Liekkö ollut joskus sikarirasia??
Minä laitoin tähän ompelulankoja ja neuloja,
jotka yleensä lojuu lipaston laatikon pohjalla ja ei ole
siten kovinkaan helposti löydettävissä.


Viikonloppu kukkasetkin ostin :)
Tosin neilikat kestää pari viikkoa ihan hyvin kun
vaan muistaa tarkastaa että niillä on vettä.


Ja sitten ompelin tällaisen pussukan.
Keltainen lakanakangas on kirpparilöytö
ja valkoinen kangas on niin ikään lakana kangasta ikealta.
Pallonauha on Pikku Iidan puodista tilattu joskus...

Huomenna jatkuu ompelukoneen surina :)

-Mari-

9 kommenttia:

Lovviisa kirjoitti...

Kaunis enkulirasia, muistan tuon keltasen pussilakanakankaan nuoruuvesta kun yövyin likkakaverin kotona :)

Mari kirjoitti...

Lovviisa: No eihän se lakana sitten niin vanha ollutkaan kuin mitä kuvittelin sen olevan ;)

Katariina kirjoitti...

Ihana rasia! Samantyylisia olen etsiskellyt kirppareilta, ei ole vielä tullut vastaan mitään kivaa.. Mukavaa viikonloppua!

Äärelä II kirjoitti...

Mulla on samanlainen rasia ja löysin sen myös kirppikseltä aikoinaan. Mulle se toi mieleen mummun nappitoskon, eli napit oli mummulla peltiloorassa, jossa oli kruusauksia ja mulle ei pikkulikkana oli mitään sen kivempaa kun plarata mummun knappeja. Hän oli ollut vanhanajan ompelija ja pula-ajan kasvatti, siksi niitä oli kertynyt niin paljon. No, saamaton kun olen, nappini lopujat siellä täällä ja se laatikko on jonkun purkamattoman muuttolaatikon pohjilla!

Irmastiina kirjoitti...

Voi miten hineo rasia!

Mari kirjoitti...

Äärelä: Onko sulla tietoa tuon rasian iästä?
Vähän samantapaisessa rasiassa on vanhemmillani vanhoja, niitä mustavalkoisia ja pieniä, valokuvia.
Tulee lapsuusmuistot mieleen siitä, miten niitä valokuvia oli aina lapsena kiva katsella. Ja nyt "vähän isompanakin" ;)

Äärelä II kirjoitti...

Tietoa iästä ei ole, olen itsekseni veikannut 70-luvun alkupuoliskoa. Tuolloin lapsuudessani mielestäni oli mitä hienoinpia peltilaatikoita. Jotenkin olen itsekin liittänyt tuon ajatuksissani sikareihin/savukkeisiin, mutta huutonetissä tuollaisen sanottiin sisältäneen Chymoksen Cologne suklaakonvehteja. Siihenkin tietoon kannattaa tietysti suhtautua varauksella... =)

Mari kirjoitti...

Ahaa. Kiitos sulle tästä tiedosta :)

Anonyymi kirjoitti...

Minulla on samanlainen peltirasia, ja siellä pohjassa on etiketti "COLOGNE Suklaakonvehteja 560g No 2657 CHYMOS Oy LAPPEENRANTA".

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails