keskiviikko 16. heinäkuuta 2014

Varsinainen viherpeukalo

Varsinainen viherpeukaloiden isä ja äiti ilmoittautuu,
hahhaa :D
Sain kaverilta ahkeraliisan oksia. Kaveri  kehui kuinka helppo hoitoinen
kukka on kyseessä, että jopa minä voisin saada sen pysymään
elossa ja kukkimaan.
No tottahan toki osasin sentään laittaa oksat veteen juurtumaan.
Ja katsokaa nyt miten hienot juuret yhdessä oksassa oli
kun olin oikein hartaudella antanut oksien juurtua. 


Tuli vain yksi pikku pulma:
Miten tuollaisen voi istuttaa??
Kyljelleenkö kun juuria oli puoleen väliin koko oksaa???
:D
Noh, en tarvinnut sitäkään pitkään miettiä kun eräänä päivänä
tuli äitini käymään ja totesi oksien olevan edelleen vesikipossa.
Hups!
Hänpä sitten otti ohjat käsiin ja istutti oksat mustaan.
Olin kuitenkin kai jotain tehnyt oikein sillä yksi oksista oli tehnyt 
jo pari nuppuakin. Vähänkö olin ylpeä itsestäni :)


Ja tadaa! Kukka on edelleen elossa ja voi hyvin :)
Olen jopa muistanut kastella sitä.

Mulla on taipumusta saada kaikki kukat kuolemaan ja sitten
mies antaa niille "tekohengitystä" ja saakin ne taas virkoamaan.

Haaveilen suuresta pionipenkistä ulos, mutta kieltämättä
epäröin miten niiden kanssa onnistuisin....

-Mari-

1 kommentti:

Irmastiina Ruusukummusta kirjoitti...

Hienoa!!..:) Kyllä sinä kohta olet aika haka puutarhassa..:)Siitä vaan pionipenkkia tekemään!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails